Waarom ook jouw organisatie niet meer om VoIP heen kan

VoIP-systemen verlagen de kosten, verbeteren het tijdbeheer en verhogen de productiviteit. De voordelen van Voice over Internet Protocol (VoIP) ten opzichte van traditionele telefoonsystemen zijn enorm. Vrijwel elke organisatie heeft veel baat bij de implementatie van deze geavanceerde communicatietechnologie.

In dit artikel noemen we vier van de belangrijkste voordelen van VoIP:

  1. Lage kosten per gesprek
    Een voordeel die vrijwel elke organisatie kan waarderen, kostenbesparing. De kosten kunnen al snel oplopen wanneer er een aantal telefoonlijnen geïnstalleerd zijn. Doordat communicatiegegevens worden gewijzigd in datapakketten en via het IP-netwerk worden verzonden, wordt het probleem van een enkele telefoonlijn die door slechts twee bellers kan worden gebruikt, geëlimineerd. Het IP-netwerk kan een directe IP-verbinding met je telefoonservice- provider zijn of gewoon je bestaande internetverbinding (of een combinatie van beide).

    Traditionele telefoonlijnen rekenen doorgaans voor elke minuut beltijd. Met VoIP zijn je enige kosten de maandelijkse kosten van de Internet Service Provider. In feite bieden veel providers goedkoop of zelfs gratis bellen aan.

  2. Overal toegang
    Nu steeds meer medewerkers vanuit huis werken, ontdekken werkgevers ook de voordelen. De medewerkers is altijd en overal bereikbaar en kan toch uitbellen of gebeld worden met het telefoonnummer van de organisatie. Met VoIP kunnen medewerkers op afstand gebruik maken van de spraak- en datadiensten van het kantoor via het intranet. De gebruikers kunnen hierdoor eenvoudig verbinden maken vanuit de thuiskantoren of zelf vanuit het buitenland.

  3. Uitgebreide aanvullende functies
    Met VoIP-systemen, heb je een breed scala aan apparaten om de productiviteit in je organisatie hoog te houden. VoIP-services omvatten doorgaans functies zoals nummerweergave, virtuele nummers, lijsten met contactpersonen, voicemail enz. Deze functies kunnen allemaal op geavanceerde manieren worden gebruikt om de operationele efficiëntie te vergroten. Voicemails en berichten kunnen bijvoorbeeld met een enkele klik worden doorgestuurd naar meerdere collega’s, en voicemail-naar-tekst-transcripties kunnen rechtstreeks naar je inbox worden gestuurd.

    Deze opties en nog meer handige functionaliteiten zijn beschikbaar bij VoIP-telefoonsystemen. En omdat de service altijd met je meegaat, kunnen de functies die je nuttig vindt, gemakkelijk worden toegevoegd of worden verwijderd. Kortom, VoIP-telefoonsystemen groeien mee met je organisatie.

  4. Eenvoudige installatie, configuratie en onderhoud
    IP-telefoons zijn ongelooflijk eenvoudig te installeren, ook voor mensen die technisch minder onderlegd zijn. Het is niet nodig dat een deskundige technici de telefoonbedrading door je gehele kantoor laat lopen. In plaats daarvan zijn IP-telefoons vrijwel plug-and–play.

    Gehoste VoIP-software maakt het ook eenvoudig om nieuwe gebruikers toe te voegen. Een webportaal maakt het verplaatsen, toevoegen of wijzigen van de systeemconfiguratie veel efficiënter.

IRIS one ondersteunt jouw organisatie
Wil je na het lezen van dit artikel eens praten over de mogelijkheden van VoIP binnen jouw organisatie? Onze collega’s helpen je graag!

WIJ LOSSEN ECHTE PROBLEMEN OP

Waar ligt jouw interesse?

Productiviteit

Ontdek hoe Office 365, Microsoft Teams, Microsoft 365 en tal van andere tools jou het leven makkelijker kunnen maken!

Beheer

Vereenvoudig je beheer met Azure Active Directory, rol eenvoudig nieuwe werkplekken uit met Microsoft Intune en ontdek Windows Autopilot!

Security

Veilig digitaal werken en dataverlies voorkomen met Data Loss Prevention, Azure Information Protection en nog veel meer!

Call Now Button