Met een gerust hart naar je werk, maximaal verbonden zijn

Ouders verwachten van kinderopvangorganisaties dat hun kinderen kunnen opgroeien, spelen en leren in een veilige en plezierige omgeving. Maar er zijn meer verwachtingen. Zij willen ook dat deze kinderopvangorganisaties op elk moment goed telefonisch bereikbaar zijn. Over deze uitdaging gingen we in gesprek met Jeroen Glen, manager Bedrijfsvoering van Stichting Vlietkinderen.

Een grote maatschappelijke betrokkenheid

Jeroen vertelt met trots dat het belang van elk kind bij hen voorop staat. “Dit beperkt zich niet tot kinderen van ouders die klant bij ons zijn”, legt hij uit. Daarom werken zij nauw samen met scholen en helpen actief mee door advies te geven op het gebied van de ontwikkeling van het kind. De organisatie groeide in de loop van de jaren uit tot 34 vestigingen. Een van die vestigingen is kindcentrum ‘Pinkeltje’ in Voorburg, het meest duurzaam gebouwde circulaire kindcentrum van Nederland, gerealiseerd door No Label. (Zie plaatje bovenaan deze blog). De opvangfaciliteiten zijn op alle locaties zeer modern, maar dat gold destijds niet voor de telefonie.

“Het ondergeschoven kind”

Het is een mooie woordspeling die Jeroen maakt. “Onze gekwalificeerde pedagogische medewerkers weten alles over de opvoeding van kinderen, maar ICT bleek een ondergeschoven kind te zijn”, merkt hij op. Dat betekende in dit geval dat bij een storing van de telefooncentrale alle locaties onbereikbaar waren. In die situatie deed zich de onwenselijke situatie voor dat sommige medewerkers van Stichting Vlietkinderen het telefoonnummer van hun privé smartphone gaven.Daarnaast was, door een aantal overnames, niet precies duidelijk welke contracten er voor telefonie waren afgesloten. Er bleek in het verleden een overeenkomst afgesloten te zijn bij Kolk & Dijk, het bedrijf wat eind 2017 door IRIS one werd overgenomen. ?Ook de communicatie moet in goede handen zijn

De hulpvraag voor betere telefonie kwam terecht bij Frank Verschuren, Senior Accountmanager van IRIS one. Belangrijk was dat er rechtstreekse lijnen met de locaties moesten zijn, zonder lange wachtrijen. “Vooral omdat de locaties zelf precies de ontwikkelingsfase van kinderen kennen en niet een algemeen nummer waar iemand naar wordt doorgeschakeld”, legt Jeroen uit. Het gevoel geven dat kinderen in goede handen zijn wilden zij ook doorvertalen naar hun telefonische bereikbaarheid.

De oplossing en concrete resultaten

Na een uitvoerige demonstratie, waarin duidelijk werd wat er met moderne telefonie allemaal kan, werd gekozen voor een Xelion VoIP telefooncentrale. Doordat het digitale telefonie is in een Cloud omgeving levert dat een aantal belangrijke voordelen op:

    • Stabiliteit van de communicatie.
    • Elke locatie houdt zelf een eigen 070 nummer, maar er wordt rechtstreeks doorgeschakeld naar een smartphone als medewerkers met de kinderen naar buiten zijn.
    • Bij een ziekmelding zijn meerdere locaties in één keer goed geïnformeerd, denk aan voor- en buitenschoolse opvang, doordat deze routing digitaal geregeld is. Ouders zijn daar blij mee.
    • Geen wachtrijen meer, omdat elke medewerker van de locatie via de smartphone het vaste nummer kan opnemen.
    • Een betere privacy van medewerkers, omdat mobiele nummers niet doorgegeven hoeven te worden.
    • De telefoniedata wordt volgens de richtlijnen van de AVG (privacywetgeving) vastgelegd in één centrale omgeving.

“Wat mij vooral ook heeft aangesproken is de menselijke aanpak. Als stichting zijn we namelijk nooit op zoek naar leveranciers, wel naar samenwerkingspartners. Er werd een projectplan gemaakt waarbij rekening gehouden werd dat onze medewerkers niet van de techniek maar van de kinderen zijn. Daarnaast zijn we onder de indruk van de uitermate professionele helpdesk van IRIS one die zeer persoonlijk is en altijd bereikbaar”, sluit Jeroen af.

Over Stichting Vlietkinderen

“Als (toekomstige) ouder wil je met een gerust hart naar je werk kunnen”, staat er op de website van Stichting Vlietkinderen te lezen. Met de toevoeging van moderne VoIP telefonie is dat gelukt. Deze professionele kinderopvang organisatie heeft 34 kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en voor- en buitenschoolse opvanglocaties in Leidschendam-Voorburg en Den Haag.

We willen Jeroen Glen hartelijk bedanken voor het delen van zijn ervaringen.

WIJ LOSSEN ECHTE PROBLEMEN OP

Waar ligt jouw interesse?

Productiviteit

Ontdek hoe Office 365, Microsoft Teams, Microsoft 365 en tal van andere tools jou het leven makkelijker kunnen maken!

Beheer

Vereenvoudig je beheer met Azure Active Directory, rol eenvoudig nieuwe werkplekken uit met Microsoft Intune en ontdek Windows Autopilot!

Security

Veilig digitaal werken en dataverlies voorkomen met Data Loss Prevention, Azure Information Protection en nog veel meer!

Call Now Button