Huh? Mijn Office ziet er anders uit...

Vroeger, heel lang geleden had je Microsoft Office op je computer staan om alleen maar een brief te typen…
Die tijd ligt al heel ver achter ons. Inmiddels gebruiken we dagelijks Microsoft Office (365) en is het met applicatie de grote hoeveelheid geïntegreerde apps niet meer weg te denken uit de moderne werkplek.

De afgelopen weken hebben veel Microsoft Office haar 1 miljard gebruikers kennis kunnen maken met een nieuwe “look en feel” van de vertrouwde applicaties. Wij onderzochten de gedachtegang achter het nieuwe design.

Er is veel veranderd sinds 2013

Hoe mensen dingen voor elkaar krijgen is sinds 2013 (de laatste update van de Office icons) anders geworden. In die tijd waren selfies nieuw genoeg om het “Word of the Year” van Oxford Dictoinaries te worden en de emoji’s nieuw genoeg om als buzzwaardig te worden beschouwd.

Mensen werken inmiddels op verschillende platforms en apparaten en in omgevingen die sneller, meer afleidend en meer verbonden zijn dat ooit tevoren. Microsoft Office is inmiddels een samenwerkingspakket waarmee je in realtime vanaf bijna ieder apparaat kunt samenwerken.

Tools met krachtige AI

Je kunt met minder moeite inzichten krijgen van gegevens, een papier schrijven met behulp van je stem of een CV maken met behulp van LinkedIn-inzichten. Daarnaast zijn er nieuwe apps aan de suite toegevoegd zoals onder andere AI-gevoede vergaderingen en chatservice Microsoft Teams. Uiteindelijk is Microsoft Office een geweldig ontwerp dat deze ervaringen vloeiend en naadloos maakt.

Een signaal naar de Microsoft klanten

Het nieuwe design is een signaal naar de klanten. De Office-pictogrammen zijn ontwikkeld om deze belangrijke productwijzigingen te weerspiegelen. Microsoft kiest hiermee voor een nieuwe visuele identiteit waarin eenvoud, harmonie en intuïtiviteit centraal staan. Er is gekozen voor kleurtinten die brutaler, lichter en vriendelijker zijn met hierin een knipoog naar hoe Office is geëvolueerd.

Vijf generatie Office gebruikers binnen je bedrijf

Je huidige bedrijf (kan) bestaan uit vijf generaties die Office gebruiken op meerdere platforms en apparaten. Daarnaast in verschillende omgevingen zoals op kantoor, thuis of onderweg. Om ervoor te zorgen dat alle gebruikers zich zouden moeten kunnen vinden in de nieuwe uitstraling is er gekozen voor een “visuele taal”. De ontwerpoplossing hierin was om de letter en het symbool van de pictogrammen te ontkoppelen door het maken van twee panelen (een voor de letter en een voor het symbool) die daardoor gescheiden kunnen worden.

Call Now Button