Menu

Op de koffie bij Berry

Zwart…

Heel spontaan loop ik het kantoor van onze salesafdeling binnen. Gelukkig Berry is aanwezig! “Berry, heb je toevallig even tijd voor me? Ik wil graag wat meer over je weten.” Berry lacht.. ”Tuurlijk Iris! Voor jou maak ik tijd, ik kom eraan”. 
Berry is één van onze specialisten en die worden vaak liever niet gestoord als ze diep in een specifieke klantcase zitten. Ik heb dus geluk vandaag. Berry heeft tijd! Ik schenk twee kopjes koffie in, want dat weet ik al wel, Berry drinkt zijn koffie zwart!

“Berry, ik zie jou altijd zeer geconcentreerd aan het werk, maar kun je me uitleggen hoe jouw werkdagen eruit zien. Wat doe jij voor onze klanten?”
Onze klanten worden, zoals je waarschijnlijk wel weet, bediend door één van onze adviseurs en ik zorg voor de gespecialiseerde advisering op maat. Telefonie en IT is er in vele, soms ook zeer complexe, varianten. Met de juiste oplossing kan er een stuk efficiënter gewerkt worden en is er de bereikbaarheid die wenselijk is. Per case zet ik de klant voorop en verdiep ik me in de wensen die ze hebben. Op deze manier kan ik samen met onze collega’s het juiste voorstel doen waarmee de betreffende organisatie optimaal geholpen is. Ik streef er dan ook naar dat alles zo gestructureerd mogelijk verloopt voor we het overdragen aan onze engineers die de daadwerkelijke implementatie doen.

Ik heb meteen antwoord op mijn volgende vraag hoe draag je bij aan de WOW factor van IRIS one. Voor Berry komt dit dus neer op het welbekende ‘klant is koning’, iets wat ook in mijn DNA zit!

“Is er op dit moment een case die je kan benoemen tot je favoriet?”
Ik zie Berry denken…. “24/7 chauffeursdiensten is een traject dat volop in gang is. De uitdaging daar is om de werkprocessen op de juiste manier te vertalen naar een goedwerkende callflow. Met de oplossing die we hebben aangeboden gaat dat zeker lukken. Nog even en we hebben daar alles uitgerold.‘’

Als Berry een levensmotto zou moeten kiezen dan gaat hij voor ‘denken is doen’, uitvoeren wat je bedacht hebt. “Soms duurt dit even bij me, maar uiteindelijk zorg ik dat het er komt. Dit komt vaak omdat ik een perfectionist ben, voor ik ergens aan begin wil ik het tot in de puntjes uitgedacht hebben. Dit kost tijd!”

“Wat doe je als je niet aan het werk bent?”
“Ik breng graag tijd door met mijn gezin. Weekenden zijn dan ook vaak gevuld met langs de lijn staan bij de voetbalwedstrijdjes van mijn zoon of uitstapje naar de leuke plekken die ons land te bieden heeft.”

“Zijn er nog dingen die je nog eens zou willen doen, een droom die je waar wil maken?”
“Een wereldreis maken…. En dan bedoel ik ook echt de hele wereld zien, samen met mijn vrouw. Ik zie dit pas gebeuren als ik met pensioen ben, dus ik heb nog even om te sparen.”

In de korte tijd die we samen zaten zijn er diverse berichten bij Berry op zijn mobiel binnengekomen. Ik besluit dan ook dat ik dit gesprek beter kan afronden en bedank Berry dat hij zomaar even tijd voor me had.

Mocht je naar aanleiding van dit interview vragen hebben aan Berry dan kun je hem uiteraard via LinkedIn benaderen of gewoon even bellen op 073 303 17 05

Terug naar overzicht